Jag lever :)

Hej hej :) Jag vet att ni har väntat länge på detta blogginlägg och jag skäms lite när jag kollade datumet på det senaste jag skrev. Mer än en månad sedan :( Jag kommer aldrig bli en bra bloggerska. Men den som väntar på nått gott!
Så var börjar jag? Idag var jag, Carro och Tristan och kollade på New Moon! Den var väldigt väldigt bra! Även om jag inte har läst boken än. Det blir min jullovs-underhållning när jag kommer hem att läsa 2a,3e och 4e boken. Mamma berättade att Christian har alla böckerna på engelska. Julen är räddad!! Appropå jul så längtar jag ihjäl mig efter glögg och pepparkakor, så snart kommer det blir ett besök på IKEA för att inhandla nödvändigheter.
Axel var här förra helgen och jag blev alldeles till mig när han gav mig en påse pågens saffransgifflar. Mina favoriter!! Det är så man startar julfirandet! Axel kom ner den 13e och stannade till den 17e. Det var ett par väldigt mysiga dagar, vi sov länge, åt god mat, hade bla ost-och-vinkväll :) gick på mysiga promenader och sen blev det även en tur till Auschwitz. Jag har varit där en gång tidigare när jag var mindre, men kände att jag inte förstod allt då och hade också glömt en hel del. Så det var ett nyttigt och intressant besök men jag kan inte sluta tänka på hur hemskt det var. Som människorna led där, det går inte att föreställa sig. Helt fruktansvärt!! :(
Det var inte bara Axel som var på besök förra helgen, även två kompisar från den första polska intensivkurs-gruppen var och hälsade på, Andrew och Christiane. Så vi festade och spelade en del sällskapsspel tillsammans med Mike, Merle och Margot. Sällskapsspel är underskattat, det borde man göra mer ofta!
Det här är bara väldigt lite av allt som har hänt här. Jag ska försöka skriva lite mer nu under dom kommande dagarna för nu är det dags för sängen. Har en lång pluggdag framför mig imorgon! Ha det bra allihpa! Många pussar och kramar!!

Kommentarer
Postat av: Ann-Mari

Äntligen!

Blev nästan orolig där...



När kommer du tillbaka till Svea Rike?

2009-11-21 @ 09:49:57
URL: http://rotan.nu
Postat av: Kasia

Haha.. ja :) Jag tar flyget den 19de. Då blir det först Skåne och efter jul tar jag mig upp till Uppsala för att träffa Axel :)

2009-11-29 @ 21:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0