Mixade händelser från de senaste dagarna :)

Wow.. hur kan det gå så långt mellan mina inlägg här på bloggen. Jag förstår inte :) Så... Axel var här förförra helgen. Det var jättekul! Vi hade ett par underbara dagar tillsammans. Bland annat visade jag honom Zakopane och bergen. Vi tog bussen dit på söndagen kl 6 på morgonen(!) tillsammans med Matthew och Tristan. Carro kunde inte följa med för hon var sjuk stackarn :( Så det var nog bra att hon låg hemma i sängen och vilade för vår vandring var inte dålig inte :) Började kl 10 och gick 2 timmar (ca 9km) till Morskie oko
därifrån gick vi över en bergsrygg (från 1400m upp till 1800m) och sen ner igen så att vi kom fram till Dolina pieciu stawow polskich (betyder ungefär dalen med de fem polska bergssjöarna) och sen gick vi vidare tillbaka till utgångspunkten. Totala vandringen tog 7-8 timmar. Ni som har facebook kan gå in och kolla på Axel Wahlunds foto från Zakopane. Dom blev jättebra för han hade med sig sin nya häftiga kamera ;) med helt galet mycket zoom! Ärligt talat, väldigt bra bilder.
Denna helgen bestämde sig Carro för att åka hem en sväng. Så man har varit lite ensam här i lägenheten. Men det har gått bra, jag har varit sysselsatt. Det har varit lite släktträff eftersom min svensk-polska kusin Majka kom hit i söndags och Ania, min polska kusin, kom hit i lördags från Warszawa. Vi åkte till farmor och fikade i söndags. Myspys! :)
Igår var mitt första besök på en tandemträff. En tandemträff går ut på att man träffar folk som pratar det språket man vill lära sig (i mitt fall ville jag träffa polacker) och sitter på en pub och pratar. På varje bord står det vilket språk som ska pratas. Jag missförstod allt det där såklart och sa "I´m swedish"!! Några jättesöta och glada polska tjejer satte sig vid samma bord som mig och började prata svenska :) Så i två timmar blev det mest svenska som pratades, men men. En av dom ville träffas för att prata polska och svenska. Det tror jag kommer ge mer. Så en tandempartner hittad :)
Idag följde jag med Mike på en av hans kurser "Sustainable wastewater treatment". Det var en sån befrielse att äntligen sitta och lyssna på nått som är relevant. Även om jag är nöjd med valet av Polen och EU och polsk histora (jag avregistrerade mig från de två flumkurserna om film och kultur). Så för tillfället läser jag 2 historiekurser, 1 ingenjörskurs :) , 1 ekonomikurs (Corporate social responsibility) och 1 polskkurs. Är uppe i 28 ECTS, är det någon som vet om man måste ha 30 poäng jämnt eller går det bra ändå?? Kommentera gärna!
Om någon timme blir det Hollywood party, så nu blir det fancy klänning på och iväg på fördrink hos en tysk kille och sen vidare till klubben. Ha det bra allihopa. Pussar och kramar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0