WOW!! Jag har blivit en bloggare :D

ÄNTLIGEN!!
Nu har jag startat min första blogg :) Haha, det trodde jag aldrig att jag skulle göra, men det är ett jätte bra sätt att kunna skriva om det som kommer hända mig nu under mitt år som utbytesstudent här i KRAKOW.

Jag kom hit den 15de augusti och kommer stanna till slutet av juni nästa år. Så jag har alltså spenderat lite mer än en månad här nere nu, men jag kommer nog inte hinna skriva om allt det. Jag satsar alltså på att berätta vad som händer från och med nu :D men det kan hända att det blir några tillbakablickar också!
Jag bor i centrum i en 70kvm stor lägenhet som jag delar med Caroline, en tjej från Uppsala. Lägenheten har vi inrett på traditionellt vis: IKEA-shopping x 3 :) Även om lägenheten var "möblerad" fanns det en del saker att införskaffa.
En av turerna till IKEA slutade så här :)
Så dom första två veckorna innan skolan startade hade vi tid att se oss omkring, gå på guidad tur, shoppa, äta massvis med piroger och annan god mat, klippa håret, lyssna på polsk folkmusik på torget, måla speglar, sy kuddfodral, träna(!), festa och mycket mycket mer...
Den 31/8 började intensivkursen i polska. Dom första två veckorna var fantastiska och vi lärde känna många härliga människor! Tråkigt nog skulle de flesta bara läsa två-veckors kursen och sen åka hem igen, men vi har redan planerat in en reunion i november :D
Nu är det sista veckan på den andra två-veckors kursen och efter det blir det orientation-week med ännu mer nytt folk och ännu mer festande :D
Nu när jag har kommit igång med bloggen hoppas jag att jag kommer ha tid att skriva några gånger i veckan, hur jag ska göra med alla foton som jag har tagit vet jag inte riktigt än. Om någon har ett bra förslag så berätta gärna :)
pussar och kramar till alla där hemma!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tjihoo Catti!

Detta var ju något av det bästa du kunde ha gjort. Nu kan man äntligen få känna att man är dig liiite närmre iaf. Kommer följa denna blogg slaviskt, då glöm nu inte uppdatera, aiight=)

Vi var ju tyvärr tvungna att senarelägga resan till dig. Inga plan som går som passar bpde oss och stochholmsgänget ju. Dessutom är ju resorna förrutom med wissiar rätt dyra och tar ju skiiit läng tid, visa flyger ju via münchen eller düsseldorf, crap säger jag!!

Idag är jag ledig o ska in till stan o träffa en kompis, sen ska jag vila. Känner mig helt slut, har väl antaglige jobbat för mycket=)



Ha det jätte bra nu Catti. Massa pussar o kramar!

2009-09-22 @ 11:56:14
Postat av: Lotta

Tjihoo Catti!

Detta var ju något av det bästa du kunde ha gjort. Nu kan man äntligen få känna att man är dig liiite närmre iaf. Kommer följa denna blogg slaviskt, då glöm nu inte uppdatera, aiight=)

Vi var ju tyvärr tvungna att senarelägga resan till dig. Inga plan som går som passar bpde oss och stochholmsgänget ju. Dessutom är ju resorna förrutom med wissiar rätt dyra och tar ju skiiit läng tid, visa flyger ju via münchen eller düsseldorf, crap säger jag!!

Idag är jag ledig o ska in till stan o träffa en kompis, sen ska jag vila. Känner mig helt slut, har väl antaglige jobbat för mycket=)



Ha det jätte bra nu Catti. Massa pussar o kramar!

2009-09-22 @ 11:57:00
Postat av: Noddan

Hej Catti!



Din vistelse hitintills låter ju alldeles super! Har spanat in bilderna på FB också, och där får man ju verkligen uppfattningen om att ni lever galet studentliv.. haha =D Du kommer nog få en fantastisk kul och spännande tid i Polen, till och med skolan verkar ju vara rolig =P Ska bli ett nöje att följa dina strapatser och bravader här i bloggen =) Ha det nu bäst gumman, och se till och njut! =)



Kram från (en något avis) Noddan! =P

2009-09-22 @ 12:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0